Tworzenie twardego miejsca w programie Microsoft Word lub LibreOffice jest bardzo proste. Wystarczy trochę pisania, kilka kliknięć myszką i gotowe. Najlepsze jest to, że twarde spacje są przyjazne dla oczu. Możesz nawet użyć tego typu spacji, aby naprawić problemy z odstępami. W rzeczywistości, może nawet nie trzeba używać twardej przestrzeni w ogóle. Może się okazać, że najlepiej będzie zostawić tę opcję w spokoju i pozwolić programowi wykonać pracę za Ciebie. Można też spróbować bardziej praktycznego podejścia, po prostu używając myszy do przeciągania kursora po dokumencie. Może się nawet okazać, że ta technika jest bardziej przydatna niż początkowo sądziłeś, zwłaszcza jeśli masz do czynienia z dokumentem zawierającym kilka stron.
Jeśli chodzi o prawdziwą pracę, szybkie przewijanie menu lub odrobina prób i błędów może być wszystkim, co jest potrzebne do osiągnięcia tego typu efektu. Jeśli masz szczęście mieć znajomego z zainstalowaną kopią Worda lub LibreOffice, poproś go o pomoc. Jeśli nie masz tyle szczęścia, spróbuj szybko przeszukać Google, aby sprawdzić, czy dostępna jest darmowa wersja programu. Jeśli to się nie uda, będziesz musiał wydać kilka dolarów na pełną wersję. Korzystanie z darmowej wersji programu Word prawdopodobnie pozwoli Ci zaoszczędzić trochę bólu głowy w dłuższej perspektywie. Darmowa wersja ma również mniej funkcji pakowane UI, więc powinieneś być w stanie uzyskać swoje twarde miejsca zrobić w mgnieniu oka.
Najlepsze jest to, że można to wszystko zrobić na jednym ekranie bez opuszczania bieżącego dokumentu. Możesz również rozważyć użycie wbudowanych szablonów dokumentów, takich jak strona tytułowa czy spis treści. Oprócz standardowych czcionek i kolorów, możesz również chcieć poeksperymentować z czcionkami i rozmiarami, ponieważ są one świetnym sposobem na zapewnienie, że twarde przestrzenie, które tworzysz są spójne. Podobnie, możesz rozważyć użycie stylów zamiast czcionek dla bardziej kontrolowanego formatowania. Można to zrobić również w oknie właściwości dokumentu. Jeśli masz trochę wolnego czasu, możesz nawet chcieć eksperymentować z różnymi czcionkami i stylami, aby zobaczyć, co działa najlepiej dla Ciebie. Jeśli używasz Worda jako głównego edytora dokumentów, możesz rozważyć dodanie edytora innej firmy, takiego jak Grammarly, aby pomóc Ci w pisaniu w jak najszybszym czasie.
Podobne tematy