Rozrusznik jest jedną z najważniejszych części w samochodzie. Włącza on przekładnię pierścieniową zamontowaną na kole zamachowym, aby obrócić silnik i uruchomić go. Jego zadaniem jest przeniesienie energii elektrycznej na energię mechaniczną, która umożliwia ruch wału korbowego i wytworzenie iskry w celu zapalenia paliwa. Pomaga również uzyskać odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną, aby mogła się ona prawidłowo spalać.
Ważne jest, aby prawidłowo podłączyć rozrusznik, aby działał na najwyższym poziomie wydajności. Kiedy nie jest podłączony prawidłowo, może obciążać cały system elektryczny i powodować inne problemy.
Po pierwsze, musisz się upewnić, że przewód biegnący od akumulatora do rozrusznika jest wystarczająco duży, aby przenieść prąd. “Wielu zawodników będzie myśleć, że robią to prawidłowo, ale przewód o niewłaściwym rozmiarze będzie ciężki dla rozrusznika i nie przyniesie napięcia, którego potrzebuje twój rozrusznik” – mówi Don Meziere z Meziere Enterprises.
Następnie należy upewnić się, że zaciski połączeniowe są czyste i wolne od korozji. Dotyczy to zacisków akumulatora i wszelkich innych połączeń pomiędzy rozrusznikiem a pojazdem.
Pomoże to zapobiec problemom takim jak dźwięk klikania po włączeniu zapłonu lub rozrusznik, który obraca się powoli.
Najprostszym sposobem na podłączenie rozrusznika jest użycie kabla zworkowego. Są one często dołączone do zestawu rozrusznika lub dostępne oddzielnie i można je podłączyć do cewki rozruchowej.
Po ponownym podłączeniu cewki, możesz teraz poprowadzić kabel zworkowy do przekaźnika rozruchowego, który kończy obwód między twoim akumulatorem a silnikiem rozrusznika. Należy postępować zgodnie ze schematem elektrycznym rozrusznika, aby upewnić się, że przewód łączący jest podłączony do właściwych zacisków przekaźnika rozruchowego.
W niektórych pojazdach przekaźnik rozrusznika znajduje się w osobnym miejscu. Posiada on cztery zaciski: dwa mniejsze, które łączą się z obwodem przełączającym, oraz dwa większe, które łączą się z rozrusznikiem.
Zazwyczaj przełącznik rozrusznika jest podłączony do przewodu aktywacyjnego (zwanego również przewodem sygnałowym), który przekazuje moc z Twojej stacyjki do cewki rozruchowej. Przewód aktywacyjny buduje cewkę wewnątrz szyny solenoidu, która następnie pociąga szynę, aby aktywować tłok rozrusznika i proces korbowy.
Gdy cewka zostanie pociągnięta wystarczająco daleko, połączy się z zaciskami “B” i “M” rozrusznika. Po ich podłączeniu, prąd może podróżować bezpośrednio z twojego akumulatora do cewki rozrusznika.
Następnie można poprowadzić kabel do cewki rozruchowej i podłączyć go do dodatniego bieguna akumulatora, który w większości pojazdów jest oznaczony jako “B”. W niektórych pojazdach cewka rozruchowa może być podłączona do ujemnego bieguna akumulatora zamiast do bieguna “B”.
Przewód z cewki rozruchowej powinien być również podłączony do przewodu sterującego rozruchem, który jest cieńszym przewodem niż przewód rozruchowy, który biegnie od akumulatora do rozrusznika. Zależnie od tego, jaki stosujesz przekaźnik, może być tylko jeden mały słupek, który łączy się z przewodem sterowania rozruchem.
Podobne tematy