Rozrusznik jest jedną z najważniejszych części Twojego samochodu. Bez prawidłowo podłączonego i działającego rozrusznika, Twój pojazd nie ruszy.
Układ rozrusznika składa się z dwóch głównych elementów, cewki i silnika. Cewka jest małym, cylindrycznym urządzeniem, które jest połączone z silnikiem rozrusznika poprzez cewkę.
Zasadniczo, cewka działa jako przełącznik elektromagnetyczny, który zamyka wysokoprądowy obwód elektryczny i przesyła energię z akumulatora do silnika rozrusznika. Cewka działa również jako przekaźnik kontrolujący funkcję start/stop Twojego silnika.
Istnieje kilka typów rozruszników, które można zastosować w swoim pojeździe, a każdy typ wymaga innego okablowania. Musisz znać podstawy działania każdego z nich, zanim zdecydujesz, który styl rozrusznika jest najlepszy dla Twojego samochodu.
Rozrusznik ręczny: Są one zazwyczaj stosowane w silnikach o małej mocy i nie posiadają LVP (zabezpieczenia przed niskim napięciem). Są one obsługiwane ręcznie przez naciśnięcie przycisku, aby wyłączyć lub włączyć silnik. Są łatwe w instalacji i nie wymagają żadnych specjalnych narzędzi.
Direct On-Line (DOL) Starter: Są one obsługiwane ręcznie & zapewniają ochronę przed przeciążeniem. Nie przerywają obwodu, gdy moc jest przerwana & ponownie uruchomić silnik po przywróceniu mocy. Mogą być łatwo zainstalowane w samochodach z silnikiem elektrycznym lub gazowym, który ma silnik indukcyjny jednofazowy.
Step-By-Step Instructions to Connect a Starter:
W większości przypadków, przewód rozrusznika jest grubym kablem, który biegnie od akumulatora i łączy się z główną cewką na silniku rozrusznika. Jest on przeznaczony do przenoszenia dużych ilości prądu, więc ważne jest, aby upewnić się, że przewód, którego używasz, ma odpowiednią grubość, aby zapewnić, że może obsłużyć obciążenie.
Przewód rozrusznika musi mieć również odpowiednie natężenie prądu, które może się różnić w zależności od akcesoriów zainstalowanych w pojeździe lub dokonanych modyfikacji. Jeśli masz pojazd o dużej mocy lub jeśli dodałeś wiele akcesoriów, możesz rozważyć użycie grubszego przewodu do rozrusznika, ponieważ może to pomóc w zapewnieniu, że rozrusznik otrzyma prąd, którego potrzebuje i że nie doświadczysz spadku napięcia.
System rozrusznika jest również zaprojektowany w celu ochrony przed przegrzaniem, więc będziesz chciał trzymać przewody z dala od akumulatora i innych potencjalnych gorących obszarów. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli jeździsz z dużą prędkością lub na długich trasach, ponieważ ciepło może spowodować uszkodzenie rozrusznika.
Aby podłączyć rozrusznik, będziesz potrzebował kilku podstawowych narzędzi, w tym woltomierza i trochę drutu. Ogólnie rzecz biorąc, musisz zdjąć gumową osłonę, która zakrywa dodatni zacisk rozrusznika. Będziesz również potrzebował klucza, aby dokręcić zaciski na przewodach. Gdy masz już te rzeczy przygotowane, czas zacząć!
Podobne tematy