0

Jak podłączyć rozrusznik C 330 i sprawdzić, czy wymaga on wymiany

Kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce, impuls elektryczny płynie z akumulatora do rozrusznika, aby rozpocząć pierwsze obroty silnika. Te dwa urządzenia są połączone przekaźnikiem, który kończy obwód, włączając silnik pojazdu i uruchamiając go.

Istnieje kilka rzeczy, które mogą spowodować awarię rozrusznika, ale istnieje również kilka prostych sposobów na przetestowanie rozrusznika i stwierdzenie, czy wymaga on wymiany, czy nie. Te wskazówki pomogą Ci określić, jaki jest Twój problem i szybko dokonać naprawy.

1. Awaria przełącznika rozrusznika

Jeśli Twój pojazd nie uruchamia się po naciśnięciu przycisku rozrusznika, jest to powszechny problem, który można łatwo naprawić za pomocą kilku narzędzi. Możesz również zlecić lokalnemu mechanikowi sprawdzenie go, aby upewnić się, że wszystko działa prawidłowo.

2. Usterka cewki

Jeśli słyszysz dźwięk klikania podczas próby uruchomienia samochodu, jest to wskazówka, że cewka jest wadliwa. Może to nastąpić z wielu powodów, w tym cewka nie otrzymuje wystarczającej mocy z przekaźnika rozrusznika.

3. Usterka przekaźnika

Przekaźnik rozrusznika jest ważną częścią systemu rozruchowego, pomagając rozrusznikowi uzyskać wystarczającą ilość prądu do włączenia silnika. Przekaźnik jest zaprojektowany tak, aby wysyłał pełny prąd lub nie wysyłał prądu, w zależności od jego stanu.

Najlepiej jest zlecić jego sprawdzenie profesjonalnemu mechanikowi, ponieważ samodzielna naprawa może być trudna i może skończyć się uszkodzeniem innych części pojazdu.

4. Usterka akumulatora

Akumulator musi być ładowany i konserwowany, aby mógł dostarczyć wystarczającą ilość prądu do obsługi rozrusznika. Możesz sprawdzić, czy akumulator jest prawidłowo ładowany, podłączając woltomierz do przewodu ujemnego (akumulator) i przewodu dodatniego (zasilanie silnika rozrusznika). Jeśli odczyty są powyżej 12 V po naciśnięciu przycisku rozrusznika, oznacza to, że akumulator jest ładowany prawidłowo.

5. Usterka cewki i sztywny lub niezgrabny klik

Jeśli reflektory przygasają podczas naciskania przycisku rozrusznika, może to być spowodowane przez uszkodzoną cewkę. Użyj lampy testowej do sprawdzenia zacisków, które łączą się z cewką.

W nowoczesnych samochodach będzie to zazwyczaj zacisk pod napięciem na akumulatorze. W starszych pojazdach będzie to zacisk zasilania cewki. Jeśli nie widzisz tego zacisku, może być podłączony do bezpiecznika lub przekaźnika w skrzynce bezpieczników.

6. Usterka cewki i odgłos drapania lub trzaskania

Jeśli słyszysz dźwięk klikania podczas próby uruchomienia samochodu, może to być spowodowane skrzywionym przewodem wewnątrz rozrusznika. Jest to bardzo powszechny objaw rozrusznika, zwłaszcza w starszych pojazdach.

7. Usterka cewki i odgłos mielenia

Jeśli Twój pojazd jest wyposażony w rozrusznik połączony z kołem zamachowym, ten dźwięk jest często wskazówką, że samo koło zamachowe jest zużyte. Może to być kosztowna naprawa, jeśli nie podejmiesz działań, zanim zębnik zetrze się lub całkowicie zerwie.

Podobne tematy